فضیلت 5-زن بی گناه
فضیلت 5-زن بی گناه

زن بی گناه

عبدالله جهنی می گوید: مردی از قبیله ما با زنی از قبیله ی جهنیه ازدواج کرد. آن زن پس از پایان شش ماه، فرزندی به دنیا آورد. شوهرش نزد عثمان رفت و جریان همسرش را بازگو نمود. عثمان دستور داد آن زن را سنگسارکنند. خبر که به امیر مؤمنان حضرت علی علیه السّلام رسید،  به نزد عثمان آمد و فرمود: چه می کنی؟ این زن بی گناه است و نباید سنگسار شود.

 خداوند در قرآن کریم می فرماید: دوران بارداری و شیر دادن طفل ،سی ماه است.

(سوره احقاف، آیه 15)

ودر آیه ی دیگر می فرماید: دوران شیر دادن مادران به فرزندانشان دو سال تمام است.

(سوره ی بقره، آیه 233)

بنابراین دوران شیر دادن 24 ماه و دوران بارداری شش ماه است. عثمان گفت: به خدا قسم من به این امر توجّه نداشتم. پس دستور داد آن زن را از محل اجرای حکم برگردانند؛ ولی دیر شده بود و مأموران، آن زن بی گناه را کشته بودند؛ ولی او قبل از اجرای حکم اعدام، به خواهرش گفته بود: خواهرم  از این حادثه غمگین مباش،به خدا سوگند دست هیچ مردی به جزء شوهرم به بدن من نرسیده است.پسر آن زن بزرگ شد و شبیه ترین مردم به پدرش بود. به طوری که آن مرد قبول کرد که فرزند اوست؛ ولی آن مرد را دیدم که اعضای بدنش یکی پس از دیگری فرو ریخت.

(موطاً مالک، ج2، ص825؛ تفسیر ابن کثیر، ج4، ص158؛ الدرالمنثور، ج7، ص441(از کتاب های اهل سنت))

علامه ی امینی پس از نقل این داستان می گوید:

«جای بسی شگفتی است که امام مسلمانان،حکمی را که در قرآن بیان شده و از مسائلی است که زیاد مورد احتیاج است نداند و نتیجه ی این جهل به آن جا بیانجامد که یک زن مؤمن بی گناه به تهمت فحشا متهم و آبروی او در جامعه ی اسلامی و در حضور مردم ریخته شود و جان خود را از دست بدهد. چرا عثمان وقتی حکم این مسئله را نمی دانست با هیچ یک از اصحاب پیامبر صل الله علیه وآله و سلم مشورت نکرد تا گناه قتل و اتهام آن زن گریبانش را نگیرد؟ اگر آیات قرآن را فراموش کرده بود، چرا به یاد نیاورد که در زمان عمر، همانند این قضیه مکرّر رخ داد و عمر تصمیم به سنگسار کردن زنانی که شش ماهه بودند گرفت، ولی امیر مؤمنان علی علیه السّلام و ابن عباس جلوی او را گرفتند...»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: فضائل امیرالمومنین(ع)، ،
نویسنده : مهدیار
تاریخ :